Bjurholmsstilen, ett policydokument för fotbollen i Bjurholm Värdegrund & utbildningsplan för Bjurholms IF fotboll

Utvecklad av Bjurholms IF i samarbete med SISU IdrottsutbildarnaMed grund från ”Morön BK:s” Morömodellen och Solna AIK:s ”AIK stilen”

Varför Bjurholmsstilen?

Vår fotbollsverksamhet ska bedrivas så att den utvecklar ungdomar, barn och vuxna på ett positivt sätt. Vi vill att Bjurholms IF ska förknippas med glädje, gemenskap och en öppenhet inför alla. Vi vill också tydligt kunna visa ledare, föräldrar och spelare på vilket sätt vi i Bjurholms IF bör uppträda på och utanför planen, samt vilka skyldigheter och rättigheter vi har i föreningen.

Med hjälp av Bjurholmsstilen ska Bjurholms IF se till att alla får utvecklas på sitt sätt såväl fysiskt som psykiskt, socialt och kulturellt. Vi vill fostra spelarna till ansvarskännande människor som respekterar regler och normer; både på fotbollsplan och utanför den. Med Bjurholmsstilen vill vi också påpeka att vi  aktivt tar ställning mot våld, mobbning, rasism, droger och doping.

Vi vill erbjuda en kvalitativt bra och genomtänkt fotbollsutbildning, tillgänglig för alla. En utbildning i både individuella färdigheter och lagspel, där individens utveckling och lagets samspel på planen är i centrum. Det innebär att lagets resultat(vinst/förlust) i matcher är av underordnad betydelse.

Ladda hem hela dokumentet genom att klicka på länken /filer/bjurholmsstilen.doc