Bjurholms IF är en förening som startade 1923 och har alltid haft en stark position i Bjurholm.
Under årens lopp har Bjurholms IF fostrat många idrottsmän och kvinnor och flera av dom har även kommit sig långt upp i Sveriges idrottselit.
Bjurholms IF har under väldigt många år varit en förening med flera sektioner, och där söker vi ständigt nya ledare så att vi kan tillgodose så många önskemål som möjligt som kommer från våra ungdomar om att få prova eller börja med nya idrotter.
Även om vi i huvudsak driver barn och ungdomsverksamhet så har det tack vare ett brinnande engagemang från många ledare inom fotbollen bildats seniorlag på både dam och herrsidan.
Bjurholms IF försöker även att fylla dom luckor som ofta kan uppstå mellan samhället och invandrare genom att inom idrotten kunna erbjuda en meningsfull fritid och någonting som engagerar.
Bjurholms IF har väldigt många ideella krafter som driver föreningen och gör ett fantastiskt arbete varje dag, så att våra c:a 220 aktiva idrottsutövare kan träffas och ha roligt samtidigt som dom utvecklas som idrottsman/kvinna.
Bjurholms IF Är en flersektionsförening som bedriver vår verksamhet på ideell basis. Läs mer om de olika sektionerna under respektive länk.
Vårt kansli håller öppet året om, för att serva våra medlemmar.
Har just DU en idé eller synpunkter kring föreningen tveka inte att höra av dig till oss!